Wrocławska Deklaracja Turystyczna

Wrocław, CEE Hydropolis, 17 czerwca 2020 r.

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podpisał Wrocławską Deklarację Turystyczną o ważnych i pilnych działaniach na rzecz turystyki polskiej.

Zapoznaj się z treścią Deklaracji i dołącz do organizacji, które wspierają jej postulaty.

Złóż podpis online

Siódma edycja Forum Promocji Turystycznej

Spotkanie zostało zorganizowane przez portal branżowy WaszaTurystyka.pl i centrum wiedzy o wodzie Hydropolis Efektem pierwszej dyskusji po zniesieniu restrykcji związanych z pandemią jest podpisana Wrocławska Deklaracja Branży Turystycznej.

Zebrani na VII Forum Promocji Turystycznej we Wrocławiu, świadomi trudnej sytuacji branży turystycznej i realnych problemów stanowiących zagrożenie dla bytu polskiej turystyki, uważamy, że branża turystyczna powinna opierać się na pięciu filarach:

1. Współpraca

Wszystkie sektory branży turystycznej są ważne dla polskiej gospodarki: od firm prywatnych organizujących wyjazdy turystyczne, poprzez hotele i inne obiekty noclegowe, transport (tak publiczny, jak prywatny), restauratorów, przewodników (często samozatrudnionych), po producentów upominków i pamiątek oraz atrakcje turystyczne i szeroko rozumianą kulturę. Pomoc turystyce to pomoc całej polskiej gospodarce, a także pewna inwestycja w przyszłość. Pomoc ta musi być wielosegmentowa i dotykać wszystkich poziomów – od rządowego, poprzez regionalne do lokalnych. Deklarujemy współpracę ze wszystkimi rozumiejącymi potrzebę pomocy turystyce i chcącymi realnie pomóc.

2. Dobra wola

Sytuacja, w jakiej znalazła się polska turystyka, wymaga natychmiastowych, często drastycznych zmian. Do przeprowadzenia ich potrzebna jest dobra wola decydentów na wszystkich szczeblach zarządzania. Potrzebna jest jednak też dobra wola ze strony instytucji i organizacji turystycznych. Apelujemy by wszyscy, którym dobro turystyki leży na sercu, wykazali tę dobrą wolę.

3. Odpowiedzialność

Turystyka to odpowiedzialność nie tylko za obsługiwanych klientów, poziom świadczonych im usług, ale także za wizerunek miejsca, regionu i kraju. Turystyka to także wkład w rozwój edukacji i kultury polskiej. Deklarujemy zaniechanie jałowych sporów, niewnoszących niczego w dyskusję na rzecz wypracowywanych, konkretnych, celowych i co najważniejsze wspólnych działań na każdym poziomie wsparcia turystyki.

4. Solidarność

Solidarność w turystyce rozumiemy jako wzajemne poparcie w czasach kryzysu, ale także współpracę w dobie codziennej konkurencji i rywalizacji. Deklarujemy wzajemne poszanowanie nie tylko dla partnerów biznesowych, ale także dla wszystkich podmiotów tworzących rynek turystyczny.

5. Wspólna promocja

Obecny kryzys w światowej turystyce to nie tylko zagrożenie, ale i szansa dla Polski. Apelujemy do rządu, wszystkich agend administracji państwowej i samorządowej o jak najszybsze opracowanie spójnej i realnej polityki turystycznej oraz strategii promocji turystycznej Polski. Apelujemy o działania odważne, kompleksowe i długofalowe, obejmujące całą branżę, w duchu sygnalizowanym na spotkaniach z przedstawicielami rządu. Deklarujemy wszechstronną pomoc na każdym etapie prac.

Zaprzepaszczenie tej szansy to zarazem zaprzepaszczenie wielu lat ciężkiej pracy na rzecz promocji Polski i turystyki. W czasach kryzysu walczymy o wiele, ale jesteśmy także świadomi, jak wiele możemy stracić.

Zapoznaj się z treścią Deklaracji udostępnioną obok i dołącz do organizacji, które wspierają jej postulaty.

Apel ten kierujemy do wszystkich osób i podmiotów zaangażowanych w branżę turystyczną oraz do przedstawicieli samorządów lokalnych z prośbą, by do niego dołączyli i wyrażając w ten sposób także swoje zdanie, przekazali to stanowisko przedstawicielom administracji rządowej w swoich miastach i województwach.

Zebraliśmy już 28 podpisów.
Dzięki Tobie może ich być jeszcze więcej.

Kontynując, wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych celem podpisania tej deklaracji. Nasza Polityka Prywatności chroni Twoje dane i wyjaśnia, w jaki sposób są przetwarzane.

Lista organizacji oraz instytucji, które już poparły Wrocławską Deklarację Turystyczną

1. Akademia Wychowania Fizycznego we Wrocławiu

Katarzyna Barwicka

Wrocław

2. Antipodia Concept Andrzej Wnęk

Andrzej Wnęk

Pilot wycieczek

Poznań

3. Biuro Podróży Nekera

Artur Rezner

Dyrektor Handlowy

Warszawa

4. Biuro Turystyczne Prom

Paweł Czuba

właściciel

Wrocław

5. Brand Bridge

Jakub Deryng-Dymitrowicz

6. CEE Hydropolis

Wiola Samborska

Menadżerka

Wrocław

7. Fundacja Doliny Pałaców i Ogrodów Kotliny Jeleniogórskiej

Katarzyna Smorek

Dyrektor

8. Fundacja Niesamowity Dolny Śląsk

Michał Anioł

9. Fundacja Promocji Turystyki Kongresowej Convention Bureau - Wrocław

Agnieszka Szymerowska

Prezes Zarządu

Wrocław

10. Fundacja Promocji Turystyki Kongresowej Convention Bureau - Wrocław

Wiktoria Król-Cieciorowska

Wrocław

11. INTERTRANS PKS S.A.

Wojciech Birut

12. MPWiK S.A. we Wrocławiu

Witold Ziomek

Prezes Zarządu

Wrocław

13. Międzynarodowe Targi Turystyki i czasu wolnego

Piotr Olczak

Wrocław

14. SOMA Event Group

Maciej Marczyński

Wrocław

15. Travelplanet.pl

Radosław Damasiewicz

16. Travelplanet.pl

Jarosław Kałucki

Rzecznik Spółki

17. Urząd Miasta Kielce

Piotr Głowacki

Kielce

18. Urząd Miejski Wrocławia

Małgorzata Naskrent

Zespół ds. Turystyki

Wrocław

19. Urząd Miejski Wrocławia

Alfred Wagner

Zastępca dyrektora Wydziału Promocji Miasta i Turystyki

Wrocław

20. Urząd Miejski Wrocławia

Jacek Sutryk

Prezydent Miasta

Wrocław

21. Urząd Miejski Wrocławia

Anita Bagien

Zespół ds. Turystyki

Wrocław

22. Urząd Miejski w Świdnicy

Agnieszka Kaźmierska

Świdnica

23. Urząd Miejski w Świdnicy

Andrzej Deska

Referat Turystyki

Świdnica

24. Urząd Miejski w Świdnicy

Jacek Sikora

Świdnica

25. WaszaTurystyka.pl

Klaudia Kopczyńska

26. WaszaTurystyka.pl

Weronika Szabelewska

27. Welcome Tourist

Ireneusz Spychalski

Wrocław

28. ZOO Wrocław sp. zo.o.

Radosław Ratajszczak

Dyrektor

Wrocław